Bleeding Heart by Shabbyblog

Wednesday 29 May 2013

Alamak Ops Potong!

~ Salam Alaik ~

Hari ni nasib baik la saya tengah bercuti sebab jaga anak demam,jadi saya ada kat rumah.Tengah syok-syok layan anak sambil tengok tv,tetiba telinga terdengar bunyi yang selama ni saya bimbangi.Bunyi mesin rumput!!Saya jenguk dari tingkap atas bilik tidur,sah pekerja majlis bandaran tengah buat "ops potong".Saya panik!Sebab saya tahu tanah rizab depan rumah-rumah kat taman ni pun dorang tolong clearkan.Tak pikir panjang,saya sarung tudung dan baju cardigan lengan panjang,kemudian berlari-lari turun tangga dan gopoh-gapah buka kunci gril dan pintu pagar.Terus terkam area tiang letrik TNB.Dah terlupa langsung kat si kecik yang tengah demam,hee :D

Tapi terkejutnya saya, pokok bunga telang 3 beradik yang baru cecah 10cm tu,terselamat dari mata mesin pemotong rumput :O

Ada kesan sedikit daripada rumput-rampai dipotong,tapi pokok bunga telang saya selamat walaupun pucuk salah satu dari 3 beradik tu kena pancung sikit.

Nampaknya,kehadiran 3 beradik dekat tiang letrik tu disedari oleh pekerja majlis bandaran tu.Saya tersenyum lebarrrr,alhamdulillah anak-anak pokok saya yang baru nak membesar ni selamat dari malapetaka.

Saya betul-betul respek kat tukang potong rumput tu.Anak-anak pokok ni masih kecik lagi dan rumput-rampai dah mula ceroboh sempadan pokok bunga telang.Tapi dia boleh perasan malah dengan hormatnya amik keputusan taknak kacau area tiang letrik TNB.Saya nak ucapkan terima kasih tapi bila saya tengok ke arah bunyi mesin potong rumput,ada dua pekerja kat situ tengah tekun buat kerja.Jadi saya ucapkan terima kasih dalam hati aje lah taknak kacau mereka.

Saya memang dah lama terfikir yang suatu hari nanti kalau ada "ops potong" macam mana la nasib anak pokok bunga telang 3 beradik tu.Tapi duk pikir je la...tindakan tak terambik.Nasib baik laa kali ni umur dorang masih panjang lagi.

Tapi pisang mungkin tak kan berbuah dua kali.

Takleh jadi gak ni,nampaknya ibu kena buat sesuatu supaya korang takkan kena kacau lagi dah.

Gambar 10 hari yang lepas.Masa ni yang ke-3 tak bercambah lagi.Lupa nak amik gambar masa kejadian tadi.

No comments:

Post a Comment

Harap dapat beri tunjuk ajar dan berkongsi ilmu dengan saya :)