Bleeding Heart by Shabbyblog

Wednesday 1 May 2013

Anak Pokok Limau Kasturi Tambah Seri di Laman Kami

Wahh title dah macam pantun tak siap,haha.

Anak pokok limau kasturi ni saya beli di nursery yang sama saya beli tanah compost tu.Terpengaruh dengan iklan mbak yang jual pada saya dengan harga Rm7 aje i/o RM8.Ok lah tu dapat diskaun seringgit aje pun pembeli dah cukup happy :)

Tambah lagi saya memang nak juga ada pokok-pokok berhasil macam ni tapi boleh ditanam dalam pasu(kata mbak nursery tu la).Boleh ke tak sebenarnya tanam dalam pasu ni?Takpe lah,kita cuba dulu.

Terfikir juga nanti macam mana nak menempis serangan ulat daun
Siap berbuah 2 biji lagi walaupun kecil,patut saya petik sekarang atau biarkan aje?
Jiran sebelah saya pun ada "membela" juga,hehe.Ada dua pasu pokok,satu pokok hiasan dan satu pokok bunga.Mana saya tau?Sebab pokok bunganya tengah rancak berbunga sekarang dan "peeping" masuk ke halaman saya kot celah pagar dawai.Comel bunganya warna putih kecik-kecik.Tapi saya tak tahu namanya,huhu.


Mengintai bunga kecil dari pasu jiran sebelah yang mekar berjuntai ke dalam pagar kami :) tak tau bunga apa ni



No comments:

Post a Comment

Harap dapat beri tunjuk ajar dan berkongsi ilmu dengan saya :)