Bleeding Heart by Shabbyblog

Wednesday 1 May 2013

Apa jadi Zinnia?

Pada masa yang sama,ada sesuatu telah terjadi pada anak-anak benih zinnia semaian pertama saya.
Saya tak faham apa yang dah terjadi dan apa yang perlu saya buat untuk selamatkannya..
jadi saya hanya mampu tengok hari demi hari,sejak disemai pada 22/4/13 yang lalu sehingga
hari ini 1/5/13,anak-anak benih zinnia saya tumbang satu demi satu..
Mengapa??

Saya cuba blog walking mencari jawapan,tapi buntu..gardener-gardener lain berjaya membesarkan zinnia mereka,malah sepatutnya senang untuk menanam bunga-bunga comel ni.
Cuba lihat gambar anak benih zinnia saya ni.Batangnya jadi kecut dan lembik di tengah atau berhampiran pangkal akar.Satu misteri bagi saya buat masa sekarang..




No comments:

Post a Comment

Harap dapat beri tunjuk ajar dan berkongsi ilmu dengan saya :)