Bleeding Heart by Shabbyblog

Thursday 13 June 2013

Mushroom fantasy

Masa tengah belajar dulu (sampai sekarang pun) memang sangat suka makan cendawan.Sehinggakan masa tengah belajar di tanah matahari terbit dulu pun,pernah terfikir habis belajar nak balik bukak ladang cendawan.Macam dah tersalah amik bidang pulak untuk sambung study (mode menyesal 30 saat).

Sekarang pun minat dan impian tu masih ada lagi.Pernah utarakan kat en. suami masa mula-mula kawen dulu.Dia angguk-angguk setuju ja tapi dorongan belum kasi lagi.Saya simpan kemas-kemas impian tu mana tau dah tua nak pencen esok ada rezeki betul-betul dapat jadi tokey kulat cendawan :)

Hari ni kat office terkeluar la pulak kisah cita-cita nak tanam cendawan ni.Terus gugel pasal tanam cendawan.Jumpa pasal kursus cendawan ni. Dah terlepas tarikh akhir!!!waaaa...terpendam lagi impianku :'(

Ada masa terluang nanti nak gugel tentang tanam cendawan at home!Nak try gak mana tau boleh makan cendawan organik tanamsendiri tanam sendiri :)
Kalau ada sesapa yang penah cuba, boleh kongsikan cerita & pengalaman barang seperenggan dua?

Pokok ini tiada kena mengena dengan kulat
Ni tak tau la pokok apa,tapi yang pastinya bukan cendawan atau kulat sebab takde spora yang dijumpai,hehe.Saya jumpa hidup berkelompok(ada induknya,besar dan sihat) ATAS simen di area company tempat saya kerja.Mula-mula tengok induknya,ingatkan pokok setawar.Tapi bila perati dekat-dekat,lain macam pula pokok ni.Nak ambik induk,besar sangat.Gerun pulak saya tengok.Saya "kutil" amik anaknya aje,hehe.Rendam dalam air dan letak atas meja kat ofis.Nanti nak bawak balik tanam.

No comments:

Post a Comment

Harap dapat beri tunjuk ajar dan berkongsi ilmu dengan saya :)