Bleeding Heart by Shabbyblog

Friday 5 July 2013

Kemboja Idaman di laman Orang

~ Assalamualaikum ~

Kalau pegi ambil atau hantar anak-anak ke Nuri, kadang-kadang akan melalui satu kawasan ni.Dan setiap kali lalu, pasti mata saya akan terpaku pada pohon kemboja yang ditanam di tepi sebuah rumah corner lot,betul-betul tepi jalan yang saya lalu. Saya memang suka "cuci mata" tengok tanaman di halaman rumah orang..ye la,rumah sendiri takde halaman bertanah.Nak tanam pokok-pokok besar rimbun macam ni mana boleh. Tanah rizab tiang letrik TNB tu mana muat nak tanam semua pokok idaman saya,huhuhu.

Saya memang minat betullah dengan kemboja ni :)

Ada dua warna, fuschia dan pink-orange "throat"
Saya sempat juga "terintai" laman dalam pagar,siap ada water feature lagi.Sejukkk sangat mata memandang,dan saya rasa kalau benar-benar berada di lamannya memang terasa nyaman lah sebab redup aje dengan rimbunan pokok dan bunga.Harap-harap tuan rumah tak perasan ada orang tengah terhendap-hendap candid gambar pokok kemboja dia,hihi.

Keratan kemboja yang saya beli dari Diana KBB sebenarnya nak tanam dalam pasu..tapi kalau ikutkan kemboja ni pokoknya besar jugak dan rendang.Hmmm...tengah fikir lagi ni..

No comments:

Post a Comment

Harap dapat beri tunjuk ajar dan berkongsi ilmu dengan saya :)