Bleeding Heart by Shabbyblog

Saturday 20 July 2013

Ros Jepun warna Peach!

~ Assalamualaikum ~

Entri untuk hari ni dimulakan dengan si jelita yang baru saya jumpa tadi, ros jepun kaler peach!

Sangat excited bila ternampak si peach ni tengah mekar comel mendongak matahari.Mula-mula ingat salah tengok.Tengah sibuk menyiram pagi tadi kat taman mini tiang letrik TNB,terpaku sejenak usha si jelita nih.Biar betul...kaler yang saya idam-idamkan!Alhamdulillah..tak sangka dah ada di genggaman saya.Sukanyaaa!


oh sooo lovely!

Warnanya seakan-akan oren bercampur pink.Sebelum ni saya tak pernah nampak warna macam ni kat taman mini atau pasu lain yang ada ros jepun.Ni first time.Terus jatuh hati!Dah la hari ni ros jepun sekalian macam boikot saya,termasuk si peach ni cuma 2 kuntum aje yang mekar.

Saya saspek si peach ni berasal dari taman Kak Yah Jom Tanam Bunga.Terima kasih Kak Yah! :)

Tak puas tengok!Entah bila akan ada kembang warna ni lagi :)

2 comments:

  1. cantik nya... warna rare ni... nanti bolehla akak order eh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kak Mar,

      Wahhh..hepinya ada orang lain yang menghargai kecantikan
      warna bunga ni juga,hehe.
      Boleh je Kak Mar,cuma kena sabar sikit je sebab sekarang
      ni saya tak larat lagi nak kerjakan rumpun ros jepun tu.
      Kena tunggu sampai mabuk dan fatigue ni reda sikit,hehe.
      Saya lagi suka kalau dapat kongsikan benda cantik macam ni =)
      Nanti saya akan bagitau bila saya dah ready ye.

      Delete

Harap dapat beri tunjuk ajar dan berkongsi ilmu dengan saya :)